PORANNE MEDYTACJE wg. OSHO

MEDYTACJE DYNAMICZNE wg. OSHO
UWAGA! Przerwa w zajęciach. KOLEJNE 24 PAŹDZIERNIKA

WTORKI g, 7.30 ( o tej porze zamykamy drzwi, proszę przyjść wcześniej)
KARNET 4 wejść : 100zł
POJEDYŃCZE WEJŚCIE : 35 zł

10457172_760232474033080_1472745246727494982_n

Spotykamy się w białej przestrzeni by rozpocząć dzień od kontaktu ze sobą. By wejść w ciało i wydobyć z niego to, co na dany dzień/tydzień potrzebuję. Wyciszyć umysł, uspokoić nerwy, pobudzić się do działania, pozbyć się rozkojarzenia, poczuć ciało- by podejmować decyzje w zgodzie z sobą.  We wtorki wykonujemy kompletną medytację dynamiczną Osho.

Z dnia na dzień wzrasta żywotność ciała, maleje napięcie i rozdrażnienie, a w to miejsce pojawia się spokój i dystans, co naturalnie rodzi radość i chęć do działania.

Ta medytacja jest szybka i intensywną dorgą do zmiany starych nawyków i sposobów myślenia, odklejenia się od bolących wspomnień z przeszłości i niekorzystnych interpretacji teraźniejszości. Wrzuca cię do bycia uważnym i czujnym na to, co odżywcze i wspierające dla Ciebie.

Pojęcie medytacji dynamicznej jest ściśle związane z naukami filozofa i przywódcy parareligijnego, Osho. Jego nauka w wielu częściach świata budzi kontrowersje, głównie ze względu na jej krytyczny stosunek do powszechnie propagowanych wartości duchowych (weźmy chociażby słynny cytat: <…> na furmance trudno jest medytować. Rolls-Royce jest dużo lepszy dla duchowego rozwoju). Który obala europejski mit o tym, że duchowość wyklucza bogactwo.

DzunglaTo on zreformował pojęcie medytacji: nie uważał jej jako rodzaj koncentracji, ale jako rozluźnienie. Uważał, że medytacja nie musi być statyczna, zwłaszcza, jeśli współczesnemu człowiekowi trudno trwać w bezruchu. W ten sposób stworzył medytację dynamiczną, którą zalecał swoim uczniom jako rodzaj katharsis.

Cena 35zł za wejście
Karnet miesięczny – 100 zł

Jeśli uważasz, że Cię nie stać, a chcesz spróbować – wchodzisz w barterze za dobry uczynek, dżem lub zasadzone drzewko w Krakowie.

Miejsce: Nowa Psychologia, ul.Retoryka 17
Zapisy na maila: warsztaty@nowapsychologia.com

Prowadząca: Ada Stolarczyk

Bądź szczęśliwy, a medytacja podąży za Tobą

Medytacja najczęściej kojarzona jest z bezruchem ciała i myśli. Stanem totalnego skupienia, koncentracją i wyciszeniem, które możliwe jest tylko i wyłącznie przy pomocy jednej techniki. Dziś pozwolę sobie przedstawić prostsze metody medytacji by uzyskać harmonię w ciele i umyśle.

praca dla firmPo wpisaniu w Google/obrazy słowa medytacja widzimy statyczne pozycje, zamknięte oczy i przestrzeń. I z tym jedynym porównaniem się zgadzam. Bowiem to, co daje medytacja, to przestrzeń – w ciele, umyśle i duchu.

Jednak by to osiągnąć wcale nie musimy spędzać po 30 minut dziennie na pufie, w totalnym odosobnieniu udając, że wyzbywamy się myśli i w pełni skupiamy na oddechu. Nie oszukujmy się- w dobie dzisiejszych „myślicieli” trudno jest o funkcjonowanie bez myśli.

Sama pamiętam zdziwienie gdy kilka lat temu doświadczyłam momnt, w którym mimo krążących po głowie myśli, w czasie medytacji zaczęłam odczuwać bardzo silne i wyraźne sygnały płynące z ciała.

Wiele osób zaczynających swoją podróż w świecie medytacji przychodzi z prośbą o poradę „jak przestać myśleć”. Twierdzą, że im „medytacja nie wychodzi”, obwiniają się i mają wyrzuty sumienia, że nie są na tyle silni, by naprawdę medytować.

Otóż kochany/-a, pragnę Ci przypomnieć, że życie jest medytacją. Nie musisz oddzielać medytacji od codzienności. Nie musisz oddzielać ciała od umysłu. Nie musisz wyrzekać się niczego, by osiągnąć upragniony stan harmonii.

Życie jest jedno, życie jest radością, jak chcesz je wykorzystać?

Ciąg dalszy artykułu  na wieszjak.pl >>>

 

Podobne wibracje

Top